Treningskamper 2022

BILLDET: Molde jubler etter at David Datro Fofana har headet inn 1-0 mot Lokomotiv Moskva. Foto: MFK

Molde møtte mange sterke lag i årets treningskamper. Totalt ble det seks seire og tre tap.

27. januar:

Molde - Dudelange (Luxemburg) 1-0

Magnus Retsius Grødem sto for kampens eneste mål da Molde møtte serielederen Dudelange fra Luxembourg. Kampen ble spilt under Moldes treningsleir i Spania. Målet kom etter ca 10 minutt da Grødem fikk fulltreff og plasserte ballen opp i høyre kryss fra 16 meter.

Se høydepunkt fra kampen her! (Rbnett)

Mer om kampen her.

5. februar:

Aston Villa (England) - Molde 3-1

Aston Villa ble en tøff motstander for Molde i England. Foto: MFK

Molde skulle egentlig spille mot Brattvåg - og endte opp mot det engelske storlaget Aston Villa på Villa Park! Steve Gerrard stilte med et sterkt lag som valset over Molde i 1. omgang og ledet 3-0 til pause. Men Kristoffer Haugen dunket inn redusering etter hvilen, slik at Molde vant 2. omgang. :-)

11. februar:

Molde - Hammarby (Sverige) 3-1

Stockholmslaget Hammarby var første motstander for Molde i Marbella, og Molde vant til slutt komfortabelt 3-1. Magnus Wolff Eikrem ga Molde 1-0, men Hammarby utlignet til 1-1 etter pause. Men så var det klart for David Datro Fofana som scoret de to siste målene.

Se høydepunkt fra kampen her (Rbnett)

15. februar:

Molde - Rostov (Russland) 0-2

Molde spilte en god kamp mot russerne i Marbella, men det ble bare nesten foran mål. Eirik Ulland Andersen var nærmest da han satte ballen i stolpen. Rostov var dødelig effektive da de utnyttet to forsvarstabber hos Molde.

Se høydepunkt fra kampen her (Rbnett)

19. februar:

Molde - Lokomotiv Moskva (Russland) 3-0

David Datro Fofana scoret to mål da russiske Lokomotiv Moskva var siste motstander under treningsoppholdet på Marbella. Han serverte også Eirik Ulland Andersen som scoret 2-0-målet. Mye flott angrepsspill - og spennende samspill mellom Eikrem og Fofana!

Se høydepunktene fra kampen her! (Rbnett)

1. mars:

Molde - HamKam 5-0

Flotte scoringer, storseier og viktig spilletid for mange ungdommer da nyopprykkede Hamkam kom til treningskamp på Aker stadion. Det stoppet på 5-0 etter at Ola Brynhildsen, Mathis Bolly, Eirikk Ulland Andersen (2) og David Datro Fofana kam på scoringslista.

Se høydepunktene fra kampen her! (Rbnett)

8. mars:

Molde - Aalesund 6-1

Litt uvanlig treningskamp mot Aalesund. Det ble spilt tre kortere omganger, og Molde fikk etter hvert fart på scoringene. Ola Brynhildsen scoret hat-trick i den midterste omgangen, mens David Datro Fofana, Rafik Zekhnini og Magnus Wolff Eikrem scoret resten av målene.

Se høydepunktene fra kampen her (Rbnett)

26. mars:

Molde - Aalesund 2-4

Sigurd Haugen scorer 2-3 målet mot Molde. Verken keeper Peder Hoel Lervik eller Benjamin Tiedemann Hansen og Birk Risa får hindret scoring. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Molde tapte siste treningskamp før seriestart. Eirik Ulland Andersen ga Molde både 1-0 og 2-1, men tre mål av Sigurd Haugen ga AaFK 4-2 over Molde på Aker stadion.

11. juni:

Molde - AIK (Sverige) 2-1

Scoringer av Eirik Haugan (etter Eikrem-corner) og Magnus Grødem (etter Fofana-forarbeid) ga Molde 2-1 over det svenske topplaget AIK i treningskampen i juni. Svenskenes redusering kom et kvarter før slutt.