Senket gamleklubben - Molde på topp!

BILDET: Ohi setter sitt andre mål og topper toppscorerlista i Eliteserien etter ni kamper. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Molde - Stabæk 2-1

Eliteserien - 8. runde
Aker stadion 20. juni

Tilskuere: 2000

Mål:
1-0 Ohi Omoijuanfo (15)
2-0 Ohi Omoijuanfo (20)
2-1 Kosuke Kinoshita (65)

Moldes lag
Oliver Petersen - Marcus Holmgren Pedersen, Stian Gregersen (Martin Bjørnbak fra 67), Sheriff Sinyan, Birk Risa -. Fredrik Aursnes, Emil Breivik (Etzaz Hussain fra 83) - Eirik Hestad, Eirik Ulland Andersen, Ola Brynhildsen (Mathis Bolly fra 67) - Ohi Omoijuanfo (Davis Fofana fra 83)

Gult kort: Risa

Ohi Omoijuanfo scorer og scorer. Med to nye scoringer mot gamleklubben Stabæk var han oppe i 9 mål på 9 kamper. Og med seier var Molde øverst på tabellen et part timer før Bodø/Glimt hentet ett poeng i Oslo.

NTB_ieeKA_ttrts.jpg
Spillerne entrer banen til rekordmange på tribunen så langt i årets sesong. Nå var det lov med 2000 på tribunen. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Bagge målene kom i løpet av fem minutt. Da herjet Molde med svimle Stabæk-spillere. Den første scoringen kom etter et massivt Molde-angrep, der Ohi til slutt tok ballen midt inne i 16-meteren, tok den med seg ut til streken, snudde og sendte ballen helt nede i lengste hjørne - utagbart for keeper.

2-0 kom etter at Eirik Ulland Andersen spilte Ohi gjennom og kom aleine med keeper. Ballen ble plassert ned i høyre hjørne.

NTB_O2XtsrL6Kpk.jpg
Ohi Omoijuanfo feirer 1-0 sammen med Emil Breivik og Birk Risa. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Og det burde ha blitt enda mer i 1. omgang. Ola Brynhildsen, Emil Varhaugvik Breivik og Eirik Hestad hadde hver sine store sjanser til å sette det tredje målet.

NTB_cpPW8baayLE.jpg
Eirik Hestad med en kjempesjanse i duell med Simen Wangberg. Keeper Marcus Sandberg til høyre. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

I stedet skulle det bli litt spenning i 2. omgang. Kosuke Kinoshita ble spilt gjennom midtveis i omgangen og satte ballen elegant forbi Oliver Petersen i moldemålet.

Men nærmere kom aldri Stabæk. Molde var nærmere 3-1 enn Stabæk var utligning. Eirik Hestad hadde en ball i mål, men det ble korrekt annullert for offside.

Ohi Omoijuanfo var godt fornøyd med tre poeng og to nye scoringer.

NTB_VD2iOfSJbKs.jpg
Ohi Omoijuanfo feirer 1-0 sammen med Eirik Ulland Andersen. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

– Ja, dette smakte godt mot gamleklubben min. Det er slik i fotball, det er ofte av sine egne man skal ha det. Det var deilig. Du vil selvfølgelig ikke tape mot din gamle klubb, du vil score og ta tre poeng. I tillegg er det utrolig viktig for oss at vi vinner disse kampene nå før vi skal møte Bodø/Glimt, sa en glad Ohi  til Romsdals Budstikke etter kampen. Han var også lykkelig over at kona Marlen og sønnen Isaiah Oise var på stadion når han lyktes.

Erling Moe var fornøyd med 1. omgang, men mente laget gjorde det unødvendig spennende i 2. omgang.

– Det var unødvendig. Vi skal drepe den kampen her tidlig. Når vi ikke gjør det, da blir det litt mer stress på slutten når de har fått en redusering. Totaliteten viser at vi er på tur opp og fram. Vi er ikke helt der vi skal være, men vi nærmer oss med mellomstore steg fra gang til gang. Nå må vi ta et steg til neste gang mot Bodø/Glimt, sa Moe til Romsdals Budstikke.

Emil Breivik fikk endelig sjansen fra start i Eliteserien, og han benyttet sjansen godt. Nå ville 21-åringen ha mer spilletid.

- Det var deilig å få bidratt for laget, og jeg føler jeg viser meg fram på en god måte, sa gossingen til Romsdals Budstikke.

Se høydepunkt fra kampen her!

Spillerbørsen: Både Emil Breivik og Ohi Omoijuanfo noterte seg for 8 på Romsdals Budstikkes spillerbørs.

Eliteserien 2021 - Runde 8
Molde - Stabæk2-1
Sandefjord - Viking3-0
Mjøndalen - Strømsgodset1-1
Brann - Odd1-3
Haugesund - Kristiansund3-0
Rosenborg - Sarpsborg 080-1
Tromsø - Lillestrøm1-2
Vålerenga - Bodø/Glimt1-1
PlassLagKamperMålPoeng
1.Bodø/Glimt921-720
2.Molde923-1120
3.Kristiansund87-815

Neste runde: Effektive Molde stoppet Glimt-statistikkene

Alt om MFKs kamper i Eliteserien 2021 her!

Alt om MFKs kamper i cupen her!

Eller mer interessert i Europa. Alt om de kampene her!

Publisert: 06.07.2024, oppdatert: 08.07.2024
Skrevet av: Øyvind Brunvoll