Feiret 110-årsdagen med storseier

BILDET: Molde i jubileumsdrakter for å feire klubbens 110-årsdag. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Molde - Sarpsborg 4-1

Eliteserien - 16. serierunde (framskutt kamp)
Aker stadion 16. juni

Tilskuere: 600

Mål:
1-0 Ohi Omoijuanfo (51)
2-0 Eirik Ulland Andersen (56)
3-0 Martin Bjørnbak (76)
3-1 Kristian Fardal Opseth (84)

4-1 Birk Risa (90+1)

Moldes lag: Oliver Petersen - Marcus Holmgren Pedersen, Martin Bjørnbak, Sheriff Sinyan,  Kristoffer Haugen (Birk Risa fra 80)- Eirik Hestad (Mathis Bolly fra 84), Fredrik Aursnes, Eirik Ulland Andersen (Magnus Grødem fra 84), Etzaz Hussain, Ola Brynhildsen - Ohi Omoijuanfo (David Fofana fra 80)

kpzjipo3.png

Gult kort: Omoijuanfo

Molde fikk framskyndet seriekampen mot Sarpsborg 08, og med retrostripete drakter for å markere klubbens 110-årsjubileum hentet de hjem en solid seier. Alle scoringene kom i 2. omgang.

Molde kunne ha scoret før pause også, men Ola Brynhildsens skudd gikk via en Sarpsborg-arm og ut til corner. Med videodømming ville det fort ha vært straffespark.

Ohi Omoijuanfo feirer sin 1-0 scoring med Ola Brynhildsen. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Seks minutt etter pause løsnet det endelig. Et hælspark fra Etzaz Hussain, et perfekt innlegg fra Ola Brynhildsen, og da ble jobben enkel for toppscorer Ohi Omoijuanfo som gjorde 1-0 fra kort hold.

NTB_LdDZMJRSxDw.jpg
Eirik Ulland Andersen feirer dagens frekkis av et frispark. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

2-0 var en skikkelig frekkis. Molde fikk frispark 3-4 meter til venstre for 16-meteren. Keeper ventet innlegg, men Eirik Ulland Andersen skrudde ballen elegant inn ved nærmeste stolpe.

På 3-0 var Sarpsborg-forsvaret statister. Eirik Hestad ga til Fredrik Aursnes som la inn til en umarkert Martin Bjørnbak. Han headet elegant i mål.

NTB_glr67Ztv7zU.jpg
Martin Bjørnbak header inn 3-0 i duell med Eirik Wichne. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Lars Bohinen fikk se sitt Sarpsborg redusere da Kristian Fardal Opseth hockey-styrte ballen i mål med hælen fra kort hold. Men det ble med den ene reduseringen. Molde var imidlertid ikke ferdigscora, for på overtid fastsatte Birk Risa sluttresultatet til 4-1. David Fofana herjet på venstrekanten før han skjøt fra spiss vinkel. Returen gikk ut til Birk Risa som plasserte ballen elegant i mål.

NTB_Rm2p58jLX3c (1).jpg
Birk Risa (tv) setter inn Moldes fjerde og siste mål i eliteseriekampen i fotball mot Sarpsborg 08. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Moldetrener Erling Moe var fornøyd med spillet i begge omgangene, sjøl om alle målene kom etter pause.

– Man får ingenting på bestilling i Eliteserien. Det må en hard jobb til. Førsteomgangen er en del av grunnlaget for at vi scorer i den andre omgangen, selv om vi bestandig ønsker å skape mer. Sarpsborg ligger bra i rammen, dekker rom og er flinke. Vi leter etter veiene, og de åpningene kommer i enda større grad utover kampen når motstanderen blir sliten, sa Erling Moe til Romsdals Budstikke.

Se høydepunkt fra kampen her!

Spillerbørsen: Martin Bjørnbak og Eirik Ulland Andersen fikk begge 7 på børsen i Romsdals Budstikke.

Eliteserien 2021 - framskutte kamper fra runde 14 og 16
Molde - Sarpsborg 08 (runde 16)4-1
Bodø/Glimt - Strømsgodset (runde 14)7-2
Vålerenga - Odd (runde 14)1-1
PlassLagKamperMålPoeng
1.Bodø/Glimt820-619
2.Molde821-1017
3.Kristiansund77-515

Neste runde: Senket gamleklubben - Molde på topp!

Alt om MFKs kamper i Eliteserien 2021 her!

Alt om MFKs kamper i cupen her!

Eller mer interessert i Europa. Alt om de kampene her!