Molde videre tross utvisning

BILDET: Blå jubel i ufyselig vær på Bryne. Dødballene ble for vanskelige for 1. divisjonslaget. Foto: Jan Kåre Ness / NTB

Bryne - Molde 1-4

Cupen 2021 - 3. runde
Bryne stadion - 22. september 2021

Tilskuere: 730

Mål:
0-1 Magnus Wolff Eikrem (12)
1-1 Andreas Dybevik (19)
1-2 Magnus Grødem (26)
1-3 Eirik Ulland Andersen (63)
1-4 Martin Bjørnbak (75)

Moldes lag: Andreas Linde - Birk Risa, Martin Bjørnbak, Sheriff Sinyan, Kristoffer Haugen - Sivert Mannsverk, Martin Ellingsen (Emil Varhaugvik Breivik fra 80), Magnus Wolff Eikrem (Ohi Omoijuanfo fra 46) - Magnus Retsius Grødem (Rafik Zekhnini fra 66), David Datro Fofana (Erling Knudtzon fra 43), Eirik Ulland Andersen (Ola Brynhildsen fra 66).

Rødt kort: Sheriff Sinyan (39 min - to gule - 1 kamps karantene)

Molde skulle ikke få det lett borte mot Bryne. 1.divisjonslaget gikk hardt ut fra startblokkene og kunne ha scoret nesten med én gang. Men Joakim Holtan klarte ikke å overliste Andreas Linde.

Joacim Holtan hindres av Andreas Linde nesten rett etter avspark på Bryne. Foto: Jan Kåre Ness / NTB

Molde sleit i sterk vind og mye regn, men laget skulle vise seg fram med noen særdeles vellykka dødballer.

Først da Magnus Wolff Eikrem fikk sjansen fra ca 20 meter. Han fikk ballen over muren og inn ved stolpen. Vakkert frispark!

Moldejubel at Magnus Wolff Eikrem hadde sendt et frispark rett i mål. Foto: Jan Kåre Ness / NTB

Gleden ble kortvarig. For Bryne hadde også folk med skuddfot. Andreas Dybevik klinket til - helt opp i krysset!

Sixten Jensen (t.v.) jubler etter scoring av Andreas Dybevik. Foto: Jan Kåre Ness / NTB

Men det var dette med dødballer da. Magnus Eikrem sendte en corner rett på hodet til Magnus Grødem og headet i mål mot gamle lagkamerater i Bryne.

Så kom det som skremte mange blåhvite både på og utenfor banen. Sheriff Sinyan hadde gult fra før da han stoppet en Bryne-spiller på vei inn mot Molde-målet. Nytt gult kort - og dermed rødt og tidlig dusj for midtstopperen.

Etter pause løftet de ti moldespillerne seg og styrte kampen. Men det måtte to dødballer til for å komme på scoringslista.

Først ville Eirik Ulland Andersen vise at også han kunne ta frispark. Mange ventet innlegg, men Ulland Andersen sendte av gårde et skudd der ballen stusset foran keeper som bare rakk å bokse ballen i eget nett.

Brynes keeper Nicklas Frenderup klarer ikke å hindre frisparkmålet til Eirik Ulland Andersen. Foto: Jan Kåre Ness / NTB

Det siste målet kom etter corner, og sist på ballen var midtstopper Martin Bjørnbak. Dermed en komfortabel 4-1-seier.

– Andreomgangen syns jeg er meget bra. Da gjør vi akkurat det vi blir enige om i pausen. Med tanke på at vi spiller 50 minutter med ti mann, er det sterkt å vinne 4-1 borte mot Bryne, sa Erling Moe til Romsdals Budstikke etter kampen.

Nå ventet Odd i neste runde, men den skulle spilles først neste år som følge av covid-restriksjonene som preget også denne sesongen.

Se høydepunkt fra kampen her!