Tredje strake bortetap

BILDET: Det vil seg ikke på bortebane. Leke James fortviler etter tredje strake bortetap. Foto: Christoffer Andersen / NTB

Sarpsborg 08 - Molde 2-1

14. runde Eliteserien
Sarpsborg stadion 15. august

Tilskuere: 200

Mål:
1-0 Mustafa Abdellaoue (31)
2-0 Ole Jørgen Halvorsen (56)
2-1 Eirik Ulland Andersen (59)

Moldes lag: Andreas Linde, Sheriff Sinyan, Martin Ellingsen, Marcus Holmgren Pedersen (Tobias Christensen fra 82), Kristoffer Haugen, Magnus Wolff Eikrem (Ohi Omoijuanfo fra 61), Etzaz Hussain (Eirik Hestad fra 61), Fredrik Aursnes, Ola Brynhildsen (Mathis Bolly fra 82), Eirik Ulland Andersen (Erling Knudtzon fra 61), Leke James.

Gule kort: Etzaz Hussain og Fredrik Aursnes.

Molde sleit med poengfangsten da de dro til Sarpsborg denne sommerdagen i august. Hjemmelaget tok ledelsen på straffespark etter at Jørgen Strand Larsen var blitt felt innenfor sekstenmeteren. Mustafa «Mos» Abdelllaoue var sikker fra krittmerket.

2020 Sarp-MFK-1.jpg
Sarpsborgs Jørgen Strand Larsen blir dratt ned, og Sarpsborg 08 får straffe. Foto: Christoffer Andersen / NTB

Molde presset for utlikning, men i stedet var det hjemmelaget som kunne gjøre 2-0 ti minutt ut i 2. omgang. Ole Jørgen Halvorsen var målscorer etter fint forarbeid av Ismael Coulibaly.

2020 Sarp-MFK-2.jpg
Ole Jørgen Halvorsen setter inn 2-0 for Sarpsborg 08. Foto: Christoffer Andersen / NTB

Eirik Ulland Andersen tente nytt håp for Molde da han headet inn reduseringen etter godt innlegg fra Fredrik Aursnes. Dette skapte en ny storoffensiv av moldelaget, men hjemmelaget forsvarte seg godt og sørget for at MFK måtte reise poengløse hjem.

2020 Sarp-MFK-3.jpg
Sarpsborg 08s Magnar Ødegaard og Moldes Eirik Ulland Andersen i duell på Sarpsborg stadion. Foto: Christoffer Andersen / NTB

Dermed sto Molde med fire tap på de seks siste seriekampene.

– Det flyter ikke for oss nå. Jeg savner litt lekenhet og et overskudd, sa Erling Moe etter det tredje strake bortetapet.

- Det er vår egen feil at vi ikke setter sjansene våre. Vi må erkjenne at i de siste kampene har vi ikke vært gode nok, sa Molde-trener Erling Moe til Eurosport etter kampen.

Spillerbørs: Lave tall på børsen i Romsdals Budstikke når Molde taper på denne måten. Kristoffer Haugen eneste som fikk godkjent med en 5-er.

Eliteserien 2020 - Runde 14
Sarpsborg 08 - Molde2-1
Odd - Kristiansund2-1
Viking - Stabæk3-3
Haugesund - Strømsgodset2-3
Brann - Mjøndalen0-1
Rosenborg - Aalesund3-2
Sandefjord - Bodø/Glimt1-2
Start - Vålerenga2-1
PlassLagKamperMålPoeng
1.Bodø/Glimt1447-1838
2.Molde1541-1731
3.Odd1423-1528

Neste runde: 100-metersløp ga 2-0 i «krigekamp»

Alt om MFK i Eliteserien 2020 her!

Mer interessert i Europa? Alt om de internasjonale kampene her!