Sesongens første tap - og Rekdal sang på TV

BILDET: Slaget i Bodø er tapt, og Molde må se at luka opp begynner å bli stor. Foto: Mats Torbergsen / NTB

Bodø/Glimt - Molde 3-1

Eliteserien - Runde 10
Aspmyra stadion

Tilskuere: 200

Mål:
0-1 Ohi Omoijuanfo (9)
1-1 Patrick Berg (25)
2-1 Kasper Junker (65)
3-1 Jens Petter Hauge (71)

Moldes lag: Andreas Linde, Martin Bjørnbak, Fredrik Sjølstad, Henry Wingo, Kristoffer Haugen, Magnus Wolff Eikrem (Mattias Moström fra 68), Etzaz Hussain, Fredrik Aursnes, Erling Knudtzon (Sheriff Sinyan fra 87), Eirik Hestad (Ola Brynhildsen fra 77), Ohi Omoijuanfo (Leke James fra 77)

Gule kort: Bjørnbak

Sesongens første tap. Bortekampen mot Bodø/Glimt var nærmest en seriefinale allerede i slutten av juli. Begge lag hadde imponert enormt så langt i den rare covid-sesongen - Glimt ned ni strake seire, Molde med åtte seire og en uavgjort der Molde mistet seieren langt inn i tilleggstid.

Men på Aspmyra skulle Glimt skaffe seg et forsprang som Molde aldri skulle ta igjen. Med 3-1 kunne nordlendingene juble for sin tiende strake seier.

2020 BG-Mfk-1.jpg
Magnus Wolff Eikrem og Ohi Omoijuanfo med behersket feiring etter 1-0-ledelse mot Glimt i Bodø. Foto: Mats Torbergsen / NTB

Det startet imidlertid veldig bra. Magnus Wolf Eikrem utnyttet en forsvarstabbe hos Glimt og sendte Ohi Omoijuanfo aleine gjennom med en nydelig pasning - 0-1 på Aspmyra!

Men hjemmelaget kom sterkt tilbake. Patrick Berg sørget for 1-1 da han sendte et frispark fra 30 meter rett i mål.

2020 BG-Mfk-2.jpg
Mesterduell på midtbanen: Magnus Wolff Eikrem og Bodø/Glimts Patrick Berg. Foto: Mats Torbergsen / NTB

Og etter pause var det Bodø/Glimt som viste seg mest effektiv. Både 2-1 og 3-1 kom etter gode angrep.

I TV-studio var Kjetil Rekdal så imponert over Bodø/Glimt at han begynte å synge Glimts superlag-sang på direkten. Glimt-spiss Kasper Junker var også strålende fornøyd med å sette på plass den største utfordreren til seriegullet.

2020 BG-Mfk-4.jpg
Tøffe tak i toppkampen: Ulrik Saltnes mellom Fredrik Aursnes og Martin Bjørnbak. Foto: Mats Torbergsen / NTB

- En fullstendig maktdemonstrasjon av oss i dag. Vi dominerte kampen, og dette var en fullt fortjent seier, sa dansken til Eurosport.

Spillerbørsen: Magnus Eikrem fikk 6 på spillerbørsen i Romsdals Budstikke - resten fikk fra 3 til 5 mot gullrivalen fra Bodø.

2020 BG-Mfk-5.jpg
Laber stemning blant Erling Moe og resten av teamet til Molde når Glimt avgjør eliteseriekampen på Aspmyra stadion. Foto: Mats Torbergsen / NTB

Se høydepunkt fra kampen her!

Eliteserien 2020 - Runde 9
Bodø/Glimt - Molde3-1
Odd - Aalesund3-2
Brann - Kristiansund1-1
Vålerenga - Strømsgodset 2-0
Sandefjord - Mjøndalen1-0
Start - Stabæk1-0
Viking - Sarpsborg 083-0
Haugesund - Rosenborg1-0
PlassLagKamperMålPoeng
1.Bodø/Glimt1038-1130
2.Molde1029-1025
3.Vålerenga1013-1019

Neste runde: Molde ga Vålerenga ny marerittkveld

Alt om MFK i Eliteserien 2020 her!

Mer interessert i Europa? Alt om de internasjonale kampene her!