Ny skuffelse på bortebane

BILDET: Nytt tap på bortebane. Ohi Omoijuanfo måtte innse at det ble en skuffende kveld i Stavanger. Foto: Carina Johansen / NTB

Viking - Molde 3-2

Eliteserien - Runde 16
SR-Bank Arena 30. august

Tilskuere: 200

Mål:
1-0 Veton Berisha (58)
1-1 Eirik Ulland Andersen (67)
2-1 Ylldren Ibrahimaj (72)
3-1 Fredrik Torsteinbø (76)
3-2 Martin Ellingsen (90)

Moldes lag: Andreas Linde, Sheriff Sinyan, Martin Ellingsen, Marcus Holmgren Pedersen (Henry Wingo fra 85), Kristoffer Haugen, Tobias Christensen (Leke James fra 71), Etzaz Hussain, Fredrik Aursnes, Eirik Hestad, Eirik Ulland Andersen (Ola Brynhildsen fra 71), Ohi Omoijuanfo (Mathis Bolly fra 85).

Gult kort: ingen

Molde kom til Stavanger etter seier i Champions League-kvalik mot Selje, men suksessen fortsatte ikke mot Viking. I stedet skulle det bli enda et surt bortetap etter en målrik 2. omgang.

NTB_F0L60kysong.jpg
Kristoffer Løkberg i duell med Ola Brynhildsen på Viking stadion. Foto: Carina Johansen / NTB

Molde dominerte den første omgangen, men begge lag hadde store sjanser som to gode keepere tok seg av.

MFK-laget skapte også sjanser etter pause,  men Arild Østbø var i det umulige hjørnet. I stedet var det Veton Berisha som kunne gi hjemmelaget 1-0. Han ble frispilt av Zymer Bytyqi og satte ballen kontant i nettet.

NTB_PgWIqJhB72g.jpg
Vikingkeeper Arild Østbø tok det meste av skudd fra moldespillere - også et straffespark. Foto: Carina Johansen / NTB

Molde kom endelig på måltavla ni minutt seinere da Eirik Ulland Andersen headet inn 1-1.

Gleden ble kortvarig, for i løpet av fire minutt sørget Ylldren Ibrahimaj først for 2-1 på et hardt skudd fra nesten død vinkel før Fredrik Torsteinbø kunne drepe kampen med en enkel scoring på en overgang.

NTB_wmKoFbbYbDk.jpg
Eirik Hestad fortviler etter misbrukt sjanse i Stavanger. Foto: Carina Johansen / NTB

Da hjalp det ikke at Molde fikk straffe på overtid. Arild Østbø reddet forsøket fra Leke James, men på den påfølgende corneren scoret Martin Ellingsen kampens siste mål.

Se høydepunkt fra kampen her!

Spillerbørs: To mann på 5 - Andreas Linde og Sheriff Sinyan.

Eliteserien 2020 - Runde 16
Viking - Molde 3-2
Haugesund - Vålerenga2-1
Brann - Strømsgodset1-1
Sarpsborg 08 - Bodø/Glimt0-3
Sandefjord - Kristiansund0-2
Start - Aalesund1-0
Rosenborg - Stabæk2-2
Odd - Mjøndalen6-1
PlassLagKamperMålPoeng
1.Bodø/Glimt1656-1844
2.Molde1745-2034
3.Odd1629-1831

Neste runde: Kitolano så rødt - MFK-tap i Oslo

Alt om MFK i Eliteserien 2020 her!

Mer interessert i Europa? Alt om de internasjonale kampene her!