Ni mann med 2 på børsen

BILDET: Frustrerte MFK-spillere og tøffe tak på Aker stadion. Foto: Terje Pedersen / NTB

Molde - Sandefjord 0-1

Eliteserien - Runde 19
Aker stadion

Tilskuere: 200

Mål:
0-1 Marcos Vales Gonzalez (6)

Moldes lag: Andreas Linde, Martin Bjørnbak, Sheriff Sinyan, Marcus Holmgren Pedersen, Kristoffer Haugen, Martin Ellingsen (Fredrik Aursnes fra 56), Tobias Christensen (Magnus Wolff Eikrem fra 56), Etzaz Hussain (Mathis Bolly fra 77), Ohi Omoijuanfo, Leke James, Ola Brynhildsen (Eirik Hestad fra 56).

Gule kort: Sinyan, Haugen, Ellingsen, Brynhildsen, Hestad.

Denne svei!

Molde gikk på sitt femte tap på de seks siste eliteseriekampene. Suksess i Europa gikk nok ut over innsatsen i Eliteserien denne perioden. Det ble en ganske jevn kamp, der Marc Vales fra Andorra var den eneste som kom på scoringslista. Og det gjorde han i det sjette spilleminuttet på Aker stadion. Han headet i mål etter en corner fra Vidar Ari Jónsson.

2020 MFK-Sand-1-ny.jpg
Marc Vales gir Sandefjord ledelsen etter en corner allerede etter 6 minutt. Foto: Terje Pedersen / NTB

Og det var nok til at Sandefjord kunne notere seier i begge eliteserieoppgjørene mot storfavoritt Molde denne sesongen. De kunne også ha ledet med mer i 1. omgang, men en god Andreas Linde holdt Molde inne i kampen.

Molde fikk lite til, skapte få sjanser, og det hjalp ikke nok at Molde toppet laget etter pause i en kamp der Molde trengte å hvile noen nøkkelspillere i en hektisk periode i Europa. Laget kom aldri nærmere mål enn da Ohi Omoijuanfo upresset skjøt utenfor mål midtveis i 2. omgang.

2020 MFK-Sand-2.jpg
Brice Wembangomo blir tatt av Kristoffer Haugen, og det gjør tydeligvis vondt. Foto: Terje Pedersen / NTB

Resultatet ble null mål, null poeng og fem gule kort.

Og nå skulle Molde til Ungarn for å ta igjen 3-3 fra hjemmekampen mot Ferencvaros i Champions League.

Det var litt uvirkelig med Champions League samtidig som laget bare hadde tatt 3 av 18 poeng på de seks siste seriekampene. Molde var plutselig på 4. plass - forbigått av både Rosenborg og Odd.

2020 MFK-Sand-3.jpg
Leke James i duell med Marc Vales på Aker stadion. Foto: Terje Pedersen / NTB

Spillerbørs: Årets laveste RB-børs etter pinlig hjemmetap. Ni mann fikk 2 på børsen, mens Linde, Holmgren Pedersen og Bjørnbak fikk 4.

Eliteserien 2020 - Runde 19
Molde - Sandefjord 0-1
Strømsgodset - Sarpsborg 080-0
Kristiansund - Brann1-1
Haugesund - Odd4-4
Stabæk - Start2-0
Aalesund - Rosenborg1-2
Mjøndalen - Viking1-2
Bodø/Glimt - Vålerenga2-0
PlassLagKamperMålPoeng
1.Bodø/Glimt1967-2053
2.Rosenborg1936-2035
3.Odd1936-2835
4.Molde1946-2334

Neste runde: Reddet av sjølmål i Bergen

Alt om MFK i Eliteserien 2020 her!

Mer interessert i Europa? Alt om de internasjonale kampene her!