Målfest på stadion!

BILDET: "Her kommer Molde" runget for fem scoringer på stadion 5. august. Her feires et av Ola Brynhildsens mål. Foto: Svein Ove Ekornesvåg

Molde - Start 5-0

17. runde (framskutt kamp) - Eliteserien
Aker stadion - 5. august

Tilskuere: 200

Mål:
1-0 Ohi Omoijuanfo (8)
2-0 Ohi Omoijuanfo (59)
3-0 Ola Brynhildsen (68)
4-0 Ola Brynhildsen (73)
5-0 Magnus Wolff Eikrem (86)

Moldes lag: Andreas Linde, Sheriff Sinyan, Martin Ellingsen, Henry Wingo, John Kitolano (Kristoffer Haugen fra 78), Erling Knudtzon (Ola Brynhildsen fra 63), Tobias Christensen (Magnus Wolff Eikrem fra 63), Etzaz Hussain, Fredrik Aursnes (Eirik Ulland Andersen fra 78), Eirik Hestad, Ohi Omoijuanfo (Mattias Moström fra 85).

Gult kort: Christensen

Molde lekte med Start i den framskutte kampen i runde 17 (resten av runden spilt 29. og 30. august).

2020 MFK-Start-1.jpg
Ohi Omoijuanfo setter inn 1-0 på straffespark forbi keeper Jonas Deumeland. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Før pause måtte de nøye seg med én scoring, og den kom på straffespark. John Kitolano la inn i feltet, og der handset en Start-forsvarer. Ohi var nådeløs fra 11-meteren og dundret ballen høyt i mål.

2020 MFK-Start-2.jpg
Ohi Omoijuanfo feirer 2-0 med å vise et hjerte. Bak feirer Eirik Hestad som ble felt i straffesituasjonen. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Også neste scoring kom på straffespark. Eirik Hestad driblet seg gjennom forsvaret og ble felt like foran mål. Ohi valgte på sette ballen ned til høyre denne gang, mens keeper gikk andre veien.

Etter dette var det to sterke innbyttere som skulle legge på til 3-0, 4-0 og 5-0. Først Ola Brynhildsen etter et nydelig angrep der ballen gikk fort mellom nesten hele moldelaget med lekre kombinasjoner.

2020 MFK-Start-3.jpg
Ola Brynhildsen ligger og ser sin avslutning gå i mål til 4-0 via Jesper Norman Daland. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

4-0 var av det rarere slaget. Ola Brynhildsen ble spilt gjennom av Eirik Hestad. Skuddet traff Start-keeper Jonas Deumeland og spratt tilbake til Brynhildsen og derfra tilbake mot mål der Jesper Daland bare skled ballen videre inn i nettmaskene.

Fire minutt før slutt gjorde Magnus Wolff Eikrem det meste sjøl. Han fikk rom utenfor 16-meteren, og da kunne han styre skuddet opp i lengste kryss. En suveren avslutning på en scoringsfest på Aker stadion.

2020 MFK-Start-4.jpg
Magnus Wolff Eikrem feirer 5-0 sammen med Kristoffer Haugen. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

– Det ble bra etter hvert. Vi sleit litt lenger enn vi burde, men så begynte vi å spille som vi kan, og da ble det 5-0, sa Eikrem til Eurosport etter kampen.

Han ble spart fra start på grunn av skade i en hælsene, men han satte fart i MFK da han kom inn sammen med Ola Brynhildsen den siste halvtimen.

Se høydepunkt fra kampen her!

Spillerbørs: Storseier og halve laget fikk 7 på RB-børsen: Eikrem, Ohi, Brynhildsen, Hestad, Wingo og Ellingsen.

Eliteserien 2020 - Runde 17
Molde - Start (framskutt kamp)5-0
PlassLagKamperMålPoeng
1.Bodø/Glimt1243-1534
2.Molde1339-1331
3.Odd1220-1422

Neste runde: Brann-kontringer ga tap og Forren-revansje

Alt om MFK i Eliteserien 2020 her!

Mer interessert i Europa? Alt om de internasjonale kampene her!