Kristiansund straffet Molde på overtid

Ikke lett å hilse i covid-tida. Her et forsøk mellom Erling Moe og KBK-trener Christian Michelsen. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Kristiansund - Molde 2-2

Eliteserien - Runde 5
Nordmøre stadion - 2. juli:

Tilskuere: 200

Mål:
1-0 Amahl Pellegrino (53)
1-1 Etzaz Hussain (64)
1-2 Selvmål Pål Erik Ulvestad (73)
2-2 Andreas Hopmark (90+4)

Moldes lag: Andreas Linde - Martin Bjørnbak, Martin Ellingsen, John Kitolano (Wingo fra 72), Marcus Holmgren Pedersen - Etzaz Hussain (Ola Brynhildsen fra 69), Fredrik Aursnes, Eirik Hestad, Magnus Wolff Eikrem (Eirik Ulland Andersen fra 85) - Leke James, Erling Knudtzon (Ohi Omoijuanfo fra 69).

Gult kort: Hussain

Det ble som vanlig tøft og vanskelig på Kristiansund stadion. En jevnspilt kamp endte 2-2, men moldetrener Erling Moe følte det som et tap. Molde ledet nemlig 2-1 til langt ut i tilleggstiden da KBK utlignet på straffespark.

Det var for øvrig fire merkelige og litt tilfeldige scoringer.

Hjemmelaget tok ledelsen da et kom et langt framspill fra Kristiansunds forsvar. Martin Bjørnbak så ut til å ha kontroll, men han var ikke obs på Amahl Pellegrino som i kjent stil kom i lange klyv bak ham. Pellegrino snappet ballen og scoret  enkelt.

2020 KBK-ny.jpg
Martin Bjørnbak fortviler etter 1-0 målet. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Molde (i helgrønne drakter) kom tilbake med to litt heldige mål. Bjørnbak slo tilbake etter baklengsmålet og fikk assist da han var sist på ballen før Etzaz Hussain skjøt via en forsvarer og i mål.

2020 KBK-MFK -2.jpg
Eirik Hestad gratulerer Etzaz Hussain med 1-1-scoringen med et håndtrykk i eliteseriekampen i  Kristiansund. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Deretter da et innlegg fra høyre traff Pål Erik Ulvestad i hofta og spratt i mål.

Straffesparket som ga utligning var klart nok, og Andreas Linde gikk til feil side da han skulle prøve å berge seieren i sluttsekundene.

2020 KBK-MFK -4.jpg
Fredrik Aursnes fortviler etter å ha laget straffespark på overtid i duellen med Flamur Kastrati (liggende). Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB
2020 KBK-MFK -5.jpg
Andreas Hopmark setter inn 2-2 forbi keeper Andreas Linde på straffespark. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Fredrik Aursnes tok på seg skylda for poengtapet.
- Jeg går rett på innleggsfinta til Flamur Kastrati, og straffesparket er helt korrekt idømt, sa Aursnes til Romsdals Budstikke etter kampen.

Se høydepunkt fra kampen her!

Spillerbørsen: Tre spillere fikk 6 på Romsdals Budstikkes spillerbørs: Marcus Holmgren Pedersen, Martin Ellingsen og Etzaz Hussain.

Eliteserien 2020 - Runde 5
Kristiansund - Molde2-2
Aalesund - Mjøndalen1-3
Odd - Bodø/Glimt0-4
Viking - Sandefjord2-0
Stabæk - Strømsgodset 2-0
Haugesund - Start1-0
Rosenborg - Vålerenga1-1
Sarpsborg 08 - Brann0-1
PlassLagKamperMålPoeng
1.Bodø/Glimt519-615
2.Molde514-613
3.Brann59-510

Neste runde: Gauseth bommet - Molde tilbake på vinnersporet

Alt om MFK i Eliteserien 2020 her!

Mer interessert i Europa? Alt om de internasjonale kampene her!