Årsbeste og feiring med TikTok-dans

BILDET: Klubblegende Mattias Moström ga pasningen som Leke James omsatte til 3-0 over Haugesund. Foto: Jan Kåre Ness / NTB

Haugesund - Molde 0-3

Eliteserien - Runde 7
Haugesund Sparebank Arena - 11. juli

Mål:
0-1 Eirik Ulland Andersen (18)
0-2 Etzaz Hussain (29)
0-3 Leke James (78)

Moldes lag: Andreas Linde, Martin Bjørnbak, Martin Ellingsen, John Kitolano, Marcus Holmgren Pedersen (Henry Wingo fra 57), Magnus Wolff Eikrem (Ohi Omoijuanfo fra 79), Etzaz Hussain (Fredrik Sjølstad fra 71), Fredrik Aursnes, Leke James, Ola Brynhildsen (Erling Knudtzon fra 57), Eirik Ulland Andersen (Mattias Moström fra 71).

Gule kort: Aursnes, Brynhildsen.

Tilskuere: 200

Molde leverte årsbeste i Eliteserien og vant komfortabelt 3-0 borte mot Haugesund. Dermed kunne laget lede eliteserien for noen timer - før Glimt skulle herje med AaFK på ColorLine.

Eirik Ulland Andersen viste ingen nåde mot gamleklubben da han dundret inn 1-0 på volley etter 18 minutt. Han fikk en flott innlegg fra Magnus Wolff Eikrem, og det harde skuddet gikk via Haugesund-forsvarer Benjamin Tiedemann Hansen på veien mot mål. Ulland Andersen feiret med klassisk TikTok-dans.

2020 Hau-MFK-1.jpg
Eirik Ulland Andersen jubler etter 0-1-målet på Haugesund stadion. Foto: Jan Kåre Ness / NTB

Målet var Andersens første siden akillessenen røk i mai i fjor.
– Saftig artig å se at «Ullis» får hull på byllen, sa Erling Moe til Eurosport etter kampen.
– Han har jobbet knallhardt siden han kom til oss og vært plaget med diverse ting.

2-0 kom drøyt 10 minutt seinere. Ola Brynhildsen fant en umarkert Etzaz Hussain ved bakre stolpe, og Etzaz headet ballen over keeper og i mål.

2020 Hau-MFK-2.jpg
Etzaz Hussain header inn 0-2-målet. Foto: Jan Kåre Ness / NTB

Haugesund jaktet redusering og spilte seg til en del sjanser. Men enten var avslutningene for dårlige, eller så stod keeper Andreas Linde i veien.

Kampens siste mål fikk Leke James heade inn 12 minutt før slutt etter vakkert forspill av Magnus Wolff Eikrem og innbytter Mattias Moström. Moström vartet opp med en "utsidepasning spesial", og Leke James fikk målet nesten servert.

2020 Hau-MFK-3.jpg
Leke James godt fornøyd etter 3-0 målet mot Haugesund. Keeper Helge Sandvik og Niklas Sandberg konstaterer at det ender med tap på hjemmebane. Foto: Jan Kåre Ness / NTB

Spillerbørsen: Magnus Wolff Eikrem får en ny 8-er på Romsdals Budstikkes spillerbørs etter en ny sterk kamp. Tre spillere fikk 7 poeng: Ola Brynhildsen, Eirik Ulland Andersen og Martin Bjørnbak.

2020 Hau-MFK-4.jpg
Fredrik Sjølstad og trener Erling Moe takker hverandre etter kampslutt. Haugesunds Alexander Stølås ikke like fornøyd etter 0-3. Foto: Jan Kåre Ness / NTB

Se høydepunkt fra kampen her!

Eliteserien 2020 - Runde 7
Haugesund - Molde0-3
Rosenborg - Strømsgodset3-0
Viking - Odd1-2
Kristiansund - Stabæk1-2
Sarpsborg 08 - Start1-0
Mjøndalen - Vålerenga0-1
Aalesund - Bodø/Glimt1-6
Brann - Sandefjord3-1
PlassLagKamperMålPoeng
1.Bodø/Glimt730-721
2.Molde719-719
3.Brann712-1113

Neste runde: Jazzfestival og festfotball i Molde

Alt om MFK i Eliteserien 2020 her!

Mer interessert i Europa? Alt om de internasjonale kampene her!