Snudde til seier i Slovenia!

BILDET: Leke James ble matchvinner mot slovenske Celje. Her jubler han for scoring sammen med Kristoffer Haugen. Foto: Primoz Lovric / NTB

Celje (Slovenia) - Molde 1-2

Champions League 2. kvalikrunde
Stadion Z’Dezele 26. august

Tilskuere: 200

Mål:
1-0 Mitja Lotric (38)
1-1 Etzaz Hussain (57)
1-2 Leke James (74)

Gult kort: Marcus Holmgren Pedersen

Moldes lag: Andreas Linde - Kristoffer Haugen, Martin Ellingsen, Sheriff Sinyan, Erling Knudtzon (Ohi Omoijuanfo fra 56) - Etzaz Hussain, Fredrik Aursnes - Eirik Hestad (Ola Brynhildsen fra 84), Magnus Wolff Eikrem (Tobias Christensen fra 79), Marcus Holmgren Pedersen - Leke James.

Molde går videre i Champions League-kvaliken etter en strålende 2. omgang i Slovenia.

- Vår beste bortekamp i år, sa Magnus Wolff Eikrem etter kampen.

Det starta imidlertid dårlig. 27 grader og gjørmete bane mot de slovenske seriemestrene passet Molde dårlig, og hjemmelaget kunne gå til pause med 1-0 etter at kaptein Mitja Lotric hadde utnyttet svakt forsvarsspill av Molde.

Det ble en heftig pauseprat fra Erling Moe, og både pauseprat og solnedgangen bidro til at vi fikk et helt annet moldelag etter pause.

– Jeg synes de responderte veldig bra på den svake førsteomgangen, og jeg synes vi gjør en fantastisk andreomgang her nede. Det kjennes veldig godt at vi klarer å snu det, sier Erling Moe til Romsdals Budstikke.

Da hadde han sett Etzaz Hussain og Leke James sørge for avansement med sine scoringer. 1-1 kom på en gedigen keepertabbe. Hussain sendte av gårde en markkryper etter godt forarbeid av Eirik Hestad, og keeper så ut til å ha full kontroll. Men han klarte å fomle ballen i mål!

Celje-MFK 2020-2.jpg
Etzaz Hussain utlignet til 1-1 i 2. omgang. Rimelig fornøyd med den scoringen! Foto: Primoz Lovric / NTB

Seiersmålet kom et kvarter seinere. Leke James avsluttet et vakkert Molde-angrep. Eirik Hestad satte fart fra egen banehalvdel, løp fra flere Celje-spillere, leverte til Magnus Eikrem som ventet på Kristoffer Haugen som stormet fram på venstresiden. Haugen fikk ballen, la inn foran mål der Leke James kunne sette ballen i mål fra kort hold.

Celje-MFK 2020-3.jpg
Moldespillerne kunne gratulere hverandre med ny seier i Europa. Fra venstre Etzaz Hussain, Martin Ellingsen, Ola Brynhildsen, Tobias Christensen og Ohi Omoijuanfo. Foto: Primoz Lovric / NTB

Kampen kan ses på Rbnett, kommentert av Calle Indbjør og Christian Gauseth, her:

Spillerbørsen: Tre spillere fikk 7 poeng av Romsdals Budstikke etter innsatsen i Slovenia: Kristoffer Haugen, Eirik Hestad og Magnus Wolff Eikrem.

Her finner du de andre kampene Molde spilte i Europa i 2020/21-sesongen.