Politiattest

Det er krav om politiattest i Molde Fotballklubb.

Hvorfor må politiattest fremvises?

Styret i Norges Idrettsforbund og Olympiske og Paralympiske komité vedtok i 2008 at hele norsk idrett skal kreve politiattest. Ordningen gjelder for alle som skal utføre oppgaver som i vesentlig grad innebærer et tillits- eller ansvarsforhold ovenfor mindreårige eller mennesker med utviklingshemming. Ordningen har vært gjeldene fra 2009.

Hvem må fremvise politiattest?

Alle nye trenere, lagledere, styremedlemmer og andre med en rolle inn mot mindreårige eller mennesker med utviklingshemming blir bedt om å søke om og fremvise politiattest. Om ikke polititattest blir fremvist innen rimelig tid blir de andre i støtteapparatet informert om at politiattest ikke er fremvist.

Politiattest framvises på breddekontoret.

Hvordan søke om politiattest?

Du kan lese mer om ordningen og søke elektronisk her: https://www.idrettsforbundet.no/klubbguiden/politiattest/

Bekreftelse på formål må legges ved søknaden. Den finner du forhåndsutfylt HER. Sett inn navn og fødselsnummer og send som vedlegg til søknaden.