Bruk av FIKS / MinFotball

Lagledere for lagene i ungdomsfotballen skal bruke FIKS.

Før sesongen:

• Har du tilgang?  Adm. leder i MFK Bredde gir alle lagledere tilgang til sitt lag i FIKS før sesongen. Dersom du ikke har fått tilgang, ta kontakt med adm. leder
  • MFK Bredde registrerer spillerne i FIKS. Før sesongstart skal lagleder sjekke at alle spillerne er registrert i FIKS. Mangler du spillere - gi beskjed til adm. leder i god tid før første kamp.
  • Legg inn troppen på ditt lag. Da blir det enklere å finne spillerne til kamprapporten underveis i sesongen. Dette kan du gjøre i appen MinFotball.

Under sesongen:

• Kamprapport
    • Lagleder skal senest 15 minutter før kampstart fylle ut navn og draktnummer på inntil 18 spillere, samt navn på lagets ansvarlige leder og/eller trener. Dette kan gjøres i appen MinFotball.
    • Hjemmelaget kan registrere hendelser og pauseresultat under kampens gang og skal rapportere sluttresultat rett etter kampslutt. Dette gjøres enklest ved å bruke appen MinFotball.
    • Lagledere skal så rask som mulig og innen 24 timer etter at dommer har godkjent kamprapporten, godkjenne / avvise kamprapport (automatisk godkjent hvis ikke besvart).

Se veiledning hvordan bruke kamprapportering i FIKS her.

Ofte stilte spørsmål om kamprapportering her.