Dommerkurs

Har du lyst til å bli dommer?

For å bli dommer kreves det at du deltar på formelle dommerkurs.

Molde FK Bredde arrangerer egne klubbdommerkurs for å rekruttere dommere til klubben. I tillegg kjører NFF Nordmøre og Romsdal rekrutteringsdommerkurs.

Klubbdommerkurs
Klubbdommerkurs er et en-kveldskurs (ca. 4 skoletimer). Etter endt kurs er deltakere kvalifiserte for dømming av aldersbestemte kamper (5er og 7er) i egen klubb.

Kurset er gratis.

Molde FK arrangerer jevnlig klubbdommerkurs. Send en e-post til [email protected] om du er interessert.

Rekrutteringsdommerkurs
Rekrutteringsdommerkurs arrangeres av kretsen og går over ca. 16 skoletimer. Kurs kan arrangeres både på ukedager og helg, og fordeles over 4 bolker.

Kurset gir en innføring i spilleregler, holdninger og annet nyttig. Etter endt kurs kan man dømme 11er, 9er og 7er fotball. Deltakere på kurset bør være 15 år.

Er du interessert selv kan du melde interesse til NFF Nordmøre og Romsdal, så får du tilsendt informasjon når dato for kursene er klare.