Dommere til treningskamper

Lagene organiserer selv treningskamper inkludert å skaffe dommer til disse.

Vi anbefaler å bruke klubbens egne dommere til treningskamper. Klubbens dommere finner dere på i Facebookgruppen vår for dommeroppdrag eller på fotball.no.

Dommerhonorar på treningskamper

Det er vanlig praksis på treningskamper at hjemmelaget stiller tilgjengelig bane for kampen, mens bortelaget betaler dommeren.

Klubbens dommere gjør sin "dugnad" for klubben og får trening før sesongstart ved å dømme noen treningskamper gratis. Bruker dere en av klubbens dommere skal de dømme gratis på treningskamper. (Dette er innenfor rimelighetens grenser, dommerne kan ikke forventes å stille opp på veldig mange kamper gratis før sesongstart).

Velger dere å bruke en dommer som ikke dømmer for Molde FK, betaler dere vanlig dommerhonorar også for treningskamper:

• For 3’er miniturnering betales det kr. 50 pr kamp, alt. 200,- for hele turneringen
  • For 5’er fotball betales det kr. 100,- pr kamp.
  • For 7’er-fotball betales det kr. 200,- pr kamp
  • For kamper 12 år 9'er og oppover.

MFK Bredde betaler ikke for dommere til treningskamper, så dette må dekkes av lagskontoen.