Tungt tap på Aker Stadion

Det var KFUM Oslo som stakk av med alle poengene etter lørdagens oppgjør på Aker Stadion.

KFUM Oslo stod på motsatt banehalvdel. De blåhvite tok kommando fra start! Etter ni spilte minutter spilte Magnus Wolff Eikrem gjennom en fantastisk ball som endte hos Markus Kaasa. Sistnevnte lobbet ballen videre til Emil Breivik som avsluttet, men KFUMs Hickson reddet på strek.

Molde dominerte, og vi nærmet oss 20 spilte minutter på Aker Stadion. Martin Linnes vartet opp med fantastisk forarbeid i det han spilte videre til motsatt back. Mathias Fjørtoft Løvik nådeløs alene med keeper. 1-0! Aker Stadion i full jubel!

Jubelen var ikke langvarig. Bortelaget stormet i angrep like etter avspark. Hickson la inn mot Hoseth på halvvolley avsluttet. Avslutningen gikk via Nosa Dahl og i mål. 1-1.

Det var bortelaget som også skulle score kampens tredjescoring. 33 spilte minutter svingte Rasch inn corneren, og høyest var Aleesami som headet inn ledelsen for KFUM Oslo.

Ved pause gjorde Molde et bytte. Stenevik inn for Amundsen, og innbytteren fikk en god mulighet etter allerede to minutter på banen. Eikrem spilte en fantastisk ball gjennom til Stenevik. Sistnevnte alene med keeper, men fikk akkurat ikke et godt nok grep på ballen til å sette ballen mellom stengene.

Molde jaktet utligning, og etter timen spilt skulle den endelig sitte for Molde! Martin Linnes i kjent posisjon la inn i boks. Først på innlegget dukket Wolff Eikrem som pirket inn utligningen! 2-2!

Det kunne se ut til at det var de blåhvite som skulle score vinnermålet, men med ti minutter igjen å spille fikk Oslo-laget en kontring. KFUMs Haltvik løpte fra egen banehalvdel i det han driblet to Moldeforsvarere, deretter spilte han til Nunez som på åpent mål satte vinnerscoringen.

Kampfakta

Molde - KFUM Oslo