Storseier mot lillebror!

Molde fulgte opp lørdagens storseier mot Fredrikstad med en ny god prestasjon mot rivalen Kristiansund! Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

Drømmeåpning

Med et utsolgt bortefelt gikk Molde ut på Nordmøre Stadion med full energi etter lørdagens storseier mot Fredrikstad. Fem minutter ut i kampen la Magnus Wolff Eikrem inn et fantastisk innlegg til en umarkert Eirik Haugan på bakre stolpe. Midtstopperen avsluttet, men keeper hindret en tidlig ledelse.

Bortelaget fortsatte å kjøre på. På corneren etter skulle kapteinen stå bak nok en stor mulighet for Molde. Corneren inn mot første stolpe der Kristian Eriksen headet, men keeper Lansing vartet opp med nok en sterk redning.

Minuttet senere skulle det endelig lyktes for Molde! Klokken viste 7 spilte minutter i det Isak Helstad Amundsen drev ballen mot hjemmelagets 16-meter. Vår høyreiste midtstopper ga ballen videre til Eikrem som denne gang avsluttet. Først ble avslutningen blokkert og endte hos Brynhildsen som på nytt la opp til Eikrem. På forsøk nummer to endte den helt ned i høyre hjørne og i mål! Vi leder 1-0!

Kristiansund tok over

Åpningen av kampen var preget av Molde-dominans, nå fikk derimot hjemmelaget sine muligheter til å score. Kristian Lien mottok ballen fra skrått hold i det han avsluttet, men Albert Posiadala vartet opp med en god redning.

Like etter var Kristiansund farlig frempå igjen. Molde i ubalanse og Alte så Ndour løpende mot Posiadala. Alte spilte videre til Ndour, men Kristoffer Haugen stanset en stor mulighet for hjemmelaget.

Haugan i andre kamp på rad

Så fikk vi omgangens andre scoring! Molde vant ballen høyt i banen. Casper Øyvann mottok ballen på 22 meters avstand i det han la inn mot Eirik Haugan. Midtstopperen umarkert på bakre stolpe fikk en enkel jobb med å doble ledelsen!

De tilreisende supporterne trodde de skulle få tre Molde-scoringer i kampens første omgang! Kampen nærmet seg halvtimen spilt i det Eikrem brukte sitt fantastiske overblikk. Fra høyresiden la kapteinen inn et fantastisk innlegg hvor Kristian Eriksen dunket inn avslutningen. Etter VAR-sjekk viste det seg at ballen var ute før Eikrem mottok ballen.

Eirik Haugan feirer kampens andre scoring! Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

3 på 3 for Ola Brynhildsen

Knappe tre minutter ut i kampens andre omgang fikk vi ny scoring! Angrepet startet med innbytter Mads Enggård som spilte opp mot Martin Linnes. Linnes spilte ballen videre til Kristian Eriksen som fra høyreflanken la inn mot Brynhildsen som sikkert satte dagens tredje scoring! 3-0!

Få minutter senere fikk Linnes muligheten fra kjent posisjon. Eikrem ser backen ledig motsatt, i det han spilte en fantastisk crosser. Linnes mottok ballen i det han avsluttet over mål.

Festfotball

Det utsolgte bortefeltet fikk en siste scoring å juble for! Eriksen vant ballen høyt i banen i det han ga ballen til Markus Kaasa. Innenfor 16-meteren til motstander slapp sistnevnte ballen perfekt til Haugen langs dødlinjen. Haugen ser en ledig Eriksen i det han la inn, og midtbanespilleren er iskald i det han satte dagens fjerde scoring i høyre hjørne!

Mange trodde kanskje vi skulle få enda en scoring! Enggård fra 16-meters hold mottok ballen fra Brynhildsen, vendte opp og skrudde ballen mot lengste kryss. Stolpen stod derimot i veien for vår danske nysignering. Kampen endte dermed med 4-0 til Molde i Kristiansund!

Kampfakta

Kristiansund - Molde (0-2) 0-4