Sean McDermott klar for Molde

Keeperen har signert for de blåhvite ut sesongen!

Administrerende direktør i klubben Øystein Neerland bekrefter at Sean McDermott (31) er klar for Molde, og har skrevet under på en kontrakt ut 2024.

- Det føles bra ut. Både keepergruppa og spillergruppa er veldig fin. Det er en jordnær og profesjonell gjeng, så det har vært lett å skli inn her så langt, sier McDermott.

31-åringen startet sin seniorkarriere i England. Han var i akademiet til den engelske storklubben Arsenal, i tillegg til et låneopphold i Leeds. Deretter gikk turen tilbake til Norge, og Sandnes Ulf. Siden har han vært i klubber som Start, Ull/Kisa, Dinamo Bucuresti og Kristiansund. For det norske publikummet er han nok mest kjent for sin tid på Nordmøre, hvor han spilte 171 kamper.

NTB_6LLZmNoY9B0.jpg
Sean McDermott i aksjon mot Molde i 2021. Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

McDermott er født i Kristiansand, men har røtter fra Irland. Han har aldersbestemte landskamper for Irland på U17, U19 og U21. Totalt står han med 10 kamper.

Overgangsvinduet i Norge er per dags dato ikke åpent, men siden keeperen har vært klubbløs siden årsskiftet, kan han signere for klubben. McDermott er kampklar og aktuell for søndagens kamp mot Viking.

Vi ønsker Sean McDermott hjertelig velkommen til Molde Fotballklubb!