Bilde av vår nye sportssjef, Ole Jakob Valla Strandhagen

Ole Jakob Valla Strandhagen tiltrer som sportssjef

Molde Fotballklubb er svært glade for å ønske Ole Jakob Valla Strandhagen velkommen tilbake til klubben i en nyopprettet stilling som sportssjef. Han starter i jobben 1. desember 2024.

Ole Jakob er i dag adm. direktør i Møre og Romsdal Boligbyggelag (MOBO). I tillegg er han styreleder i NFF Nordmøre og Romsdal fotballkrets, styreleder i Burton Albion Football Club i League One i England og leder av Molde Fotballklubbs valgkomité. Ole Jakob har tidligere vært økonomisjef i Molde Fotballklubb, hvor han blant annet jobbet tett mot sport og spillerlogistikk.

Adm. direktør Øystein Neerland uttrykker sin begeistring over ansettelsen:
- Vi har lenge diskutert behovet for en sportssjef. Vi har sett på mulige kandidater i inn- og utland, i tillegg til interne kandidater. Hans kombinasjon av økonomisk og sportslig forståelse, samt erfaring fra spillerlogistikk og ulike prosjekter knyttet mot sport gjør ham ideell for rollen. Etter flere samtaler er vi svært glade for at han takket ja. I første omgang vil han få ansvaret for spillerlogistikk og sportslig forbedringsarbeid.

Ole Jakob Valla Strandhagen gleder seg til å komme tilbake til Aker Stadion:
- Øystein tok kontakt for å høre om jeg kunne være interessert i en ny rolle knyttet til sporten. Fotballen er i rask utvikling og klubben ønsker å lede an på og utenfor banen. Klubben har høye ambisjoner om å fortsatt prestere på nasjonalt og internasjonalt nivå, og viser det ved blant annet å opprette en ny stilling som sportsjef. Jeg synes dette er veldig spennende, og det ble avgjørende for at jeg ønsket å komme tilbake. Selv om det er vemodig å forlate den flotte gjengen i MOBO, ser jeg virkelig frem til å komme tilbake til gamle og nye kollegaer i Molde FK.

Ole Jakob vil tre ut av rollene som Styreleder i NFF Nordmøre og Romsdal og i Burton Albion FC, samt som leder av valgkomiteen i Molde Fotballklubb.

For ytterligere informasjon, kontakt:

• Øystein Neerland, Administrerende direktør, Molde Fotball AS – tlf. 911 90 211
  • Odd Ivar Moen, Styreleder, Molde Fotballklubb – tlf. 928 81 310
  • Ole Jakob Valla Strandhagen, påtroppende sportsjef – tlf. 990 26 077