Nederlag på Lerkendal

Til tross for at Brynhildsen scorte i re-debuten, endte det med tap i Trondheim.

Drømmeåpning
Vi skulle ikke mange timene tilbake til Ola Brynhildsen offisielt ble blåhvit igjen, og allerede fem minutter sendte han de tilreisende Molde-supporterne til himmels. Nysigneringen mottok ballen ute på venstresiden i det han drev innover mot mål. I drivet driblet han seg forbi to forsvarsspillere og satt ballen i lengste hjørne. Vi leder!

Hjemmelaget var ikke langt unna utligning like etter. Fem minutter etter scoringen ga Tagseth ballen videre til Pereira langs høyreflanken. Med utsiden av venstrefoten la han inn mot Holm som var en skostørrelse unna utligning.

Hjemmelaget tok mer over
Utover omgangen tok Rosenborg mer over kampen. Igjen var Pereira farlig langs høyresiden til Rosenborg. Backen skjærte inn i det han fyrte til mot lengste hjørne, men keeper Albert Posiadala var med på notene og hindret scoring.

Kampen nærmet seg halvspilt, men Frederik Ihler hadde en siste mulighet i seg. Med fem minutter igjen å spille sendte Emil Breivik gjennom en god stikker til Mathias Fjørtoft Løvik. Backen la inn mot spissen som ikke fikk til en god nok avslutning, dermed gikk vi til hvilen med 1-0 til de blåhvite.

RBK-dobbel
Få minutter etter avspark fikk Pereira uttelling for de hvitkledde. Selnæs med kort corner til Ceide. Sistnevnte ser en åpning mellom to Moldespillere, hvor Pereira befinner seg. Fra 14-meters hold fikk backen fyrt av skuddet som endte bak keeper Posiadala. Like langt i Trondheim.

Det var ikke den mest innholdsrike omgangen vi fikk servert i Trondheim, og dessverre for de tilreisende supporterne skulle den ende dårlig. To minutter på overtid fikk trønderne en siste mulighet til å avgjøre. Selnæs la inn i Moldes 16-meter hvor Sæter headet videre til Tagseth som brystet ballen forbi Posiadala. 2-1.

Kampfakta

Rosenborg - Molde (0-1) 2-1