Molde Fotballklubb søker ny Markedsdirektør med hjerte for klubben!

Vi søker ser etter en moderne og fremtidsrettet leder med stor gjennomføringskraft, som vil ha en sentral rolle i å skape nye uforglemmelige opplevelser på Aker Stadion. Riktig kandidat er initiativrik, selvstendig og trives med stor variasjon i arbeidshverdagen. I markedsavdelingen blir du en del av et hyggelig miljø som strekker seg langt for å bidra til at Molde FK blir "verdens beste klubb i Norge".

Søk her

Klubbens verdier:
  • Åpen
  • Disiplinert
  • Prestasjonsorientert
  • Engasjert

Våre verdier representerer drivkraften i klubben og de motiverer oss til å levere gode resultater og veileder oss i hvordan vi jobber med våre kunder, leverandører og hverandre.

Egenskaper vi ser etter:
  • Du har relevant utdanning og erfaring fra salg og markedsføring, men ser likevel fremover etter nye måter og muligheter til å fremme Molde Fotballklubb på, særlig også med bruk av digitale virkemidler.
  • Du er analytisk og markedsorientert, og komfortabel med å tenke nytt og utfordre normen for å levere vekst.
  • Du har gode lederegenskaper og er opptatt av god bedriftskultur og et godt arbeidsmiljø
  • Du fungerer godt som sparringspartner og deler gjerne av din kunnskap med kollegaer og klubben som helhet.
  • Du er en profesjonell ambassadør og en god relasjonsbygger.
  • Bransjeerfaring fra idrett- og kultur er ikke en forutsetning for å søke på stillingen. Molde Fotballklubb og Molde Fotball AS er inkluderende arbeidsplasser som verdsetter mangfold høyt, og vi imøteser søknader fra alle med sterk kommersiell teft.
Om Rollen
  • Som Markedsdirektør i Molde Fotballklubb vil du bli leder for markedsavdelingen.
  • Du vil ha overordnet ansvar for alle salgs- og markedsaktiviteter; herunder planlegging, budsjettering og gjennomføring av aktiviteter rettet mot bedrifts- og privatmarkedet.
  • I tett samarbeid med arrangementsutvalget vil du utarbeide og implementere en markedsstrategi, og gjennom god dialog og sparring vil du lede ansatte i avdelingen mot en målrettet og systematisk gjennomføring av de ulike aktivitetene.
  • Digitalt salgsarbeid og utvikling er også en sentral del av hverdagen.
  • Rollen vil inngå i ledergruppen, og rapporterer til Daglig leder.
Arbeidsoppgaver
  • Overordnet ansvar for verdien av merkevaren Molde Fotballklubb, med salg og oppfølging av kommersielle produkter rettet mot bedrifts- og privatmarkedet.
  • Forvaltning og oppfølgning av partnernettverket med tilhørende aktiviteter.
  • Utvikling av strategi, prosjekter og produkter for å nå målsetninger.
  • Kontinuerlig utviklingen av gode partnertilbud og -strukturer, samt arbeide med å aktivt synliggjøre verdien partnernettverket har for klubben vår.
  • Personalansvar
  • Budsjett- og resultatansvar
  • Initiere, planlegge og styre gjennomføring av markedsaktiviteter i alle kanaler, digitale som fysiske.
Molde Fotballklubb tilbyr
  • En unik kommersiell stilling tilknyttet topp- og breddeidretten som byr på spennende, varierte og utfordrende arbeidsoppgaver.
  • Hos oss får du en unik mulighet til å være med på videreutviklingen av regionens sterkeste merkevare. Med klubbens historie i bagasjen ser vi mot nye muligheter. Ved å ta med oss historien, samtidig som vi utfordrer ved å tenke nytt, skal vi rette blikket mot nye markeder og samarbeidspartnere, og det er denne satsingen du nå kan bli en sentral del av.
  • Molde Fotballklubb arrangerer regelmessig regionens største idrettsarrangementer, og som Markedsdirektør får du stor påvirkningskraft både på disse, lokalmiljøet og organisasjonen for øvrig.
  • I Molde Fotballklubb blir du en del av et engasjert og prestasjonsorientert fellesskap, som setter faglig og personlig utvikling på agendaen for våre medarbeidere.

Stillingen inngår i klubbens ledergruppe og rapporterer til Adm.dir. Ole Erik Stavrum. Formelt vil ansettelsesforholdet være i Molde Fotballklubbs samarbeidsselskap Molde Fotball AS.

Virker dette interessant ber vi deg, i henhold til GDPR, søke via www.finn.no, og ikke direkte på mail til oppgitt kontaktperson. Samlet søknad inneholder søknadsbrev, CV og vitnemål, og opp via Finn.no. Søknaden behandles konfidensielt og vurderes fortløpende. Ta gjerne kontakt med Adm.dir. ved spørsmål om stillingen.

Om arbeidsgiveren

Molde Fotball AS er et aksjeselskap tilknyttet Molde Fotballklubb. Klubben spiller i Eliteserien og laget har hjemmebane på Aker Stadion i Molde. Aksjeselskapet har 17 ansatte, hvorav fem tilhører Markedsavdelingen. I fotballklubben er det om lag 75 medarbeidere. Markedsavdelingen i Molde Fotball AS har base på Aker Stadion.

Søknadsfrist: 21.03.22

• Ole Erik Stavrum