MFK forlenger med Erling Moe

Molde Fotballklubb er enig med hovedtrener Erling Moe om å forlenge kontrakten med to nye år, ut 2026. Foto: Marius Simensen / NTB

MFK har lagt vekt på kontinuitet og stabilitet i trener- og støtteapparat for herrenes A-lag over tid, og dette har vært en suksessfaktor for klubbens mange serie- og cupmesterskap og prestasjoner i europeiske turneringer i nyere tid.

– Erling har vært en kontinuitetsbærer i klubben i mange år. Han har bidratt til mange feststunder for Molde Fotballklubb og våre supportere. Resultater og en sterk motivasjon for å fortsette arbeidet la et godt grunnlag for å bli enige om en forlengelse, sier styreleder Odd Ivar Moen i MFK.

– Vi har høye ambisjoner og nå kan vi planlegge en spennende høst og neste sesong med den roen og forutsigbarheten som kreves for å lykkes. Jeg har sterke følelser for klubben og dette prosjektet, og er veldig motivert for å ta klubben til nye høyder, sier Erling Moe.

Mens Erling Moe har hatt ansvaret for A-laget har MFK hatt mange av sine største øyeblikk i klubbens historie. Det er en krevende balanse å drive en klubb som Molde, hvor strategien er å utvikle spillere og selge til større ligaer samtidig som det skal leveres stabile toppresultater her hjemme.

– Erling er flink til å manøvrere og finne gode løsninger når uforutsette situasjoner oppstår. Det har han vist ved mange anledninger, og vi har tro på at han vil levere sterke resultater også fremover. Vi er veldig fornøyde med å få han med oss videre, sier adm. direktør Øystein Neerland.

Vi gleder oss til to nye år med Erling!