Klare for møte med Larne: En spennende utfordring venter

Erling Moe og Magnus Wolff Eikrem møtte pressen foran den første UEFA Conference League-kampen mot nordirske Larne FC. MFK er klare for det som blir en travel og spennende høstsesong, med seriespill, cup og europakamper.

Nordirske Larne FC

Erling Moe var rask med å understreke at Larne FC ikke må undervurderes, til tross for at de kommer fra en mindre kjent fotballnasjon. Laget har tidligere bevist sin styrke ved å eliminere det danske laget AGF Aarhus, og Moe beskrev Larne som et «fysisk bra lag, et fremoverrettet lag» med en velorganisert og aggressiv spillestil. Molde-treneren forventer en tøff kamp, spesielt med tanke på det nye formatet i UEFA Conference League, der hver kamp teller.

“Det finnes ikke enkle kamper på dette nivået,” understrekte Moe, og refererte til tidligere møter med nordirske lag, som alltid har vært krevende, spesielt på bortebane.

Nesten full tropp

Når det gjelder Moldes egen tropp, er det mye positivt å melde. Selv om Veton Berisha og Fredrik Gulbrandsen har slitt med skader. Berisha er svært nærme et comeback, men morgendagens kamp kommer for tidlig.

“Fredrik kommer vi til å bruke lenger tid på, så vi er sikre på at han får nok tid når han først er tilbake,” la Moe til.

Ellers er situasjonen god, med de fleste spillerne tilgjengelige, noe som gir laget en solid base å bygge videre på.

Wolff Eikrem – klar til kamp

Kaptein Magnus Wolff Eikrem delte også sine tanker om kampen. Etter å ha studert Larne FCs tidligere kamper, inkludert deres møte med Balkani, følte han seg forberedt, men påpekte også usikkerheten som ofte følger med kamper mot ukjente lag. “Du vet ikke helt hva som møter deg, men jeg tror vi kommer til å styre mye, og ha mye ball. Så må vi klare å gjøre det best mulig ut i fra det” sa Eikrem.

Slå til på tilbudet vårt der du får 3 billetter til prisen av 2 i UEFA Conference League

Målsetting om å gå videre

Med tanke på det nye UEFA Conference League-formatet, hvor flere lag kan gå videre fra ligaspillet, er Moldes mål klart: avansement til sluttspill. Moe understrekte at det er vanskelig å si hvor mange poeng som trengs for å nå topp 8, men han var tydelig på at Molde starter hver kamp med ett mål for øyet – å ta med seg tre poeng.

Eikrems nøkkelrolle

Erling Moe la ikke skjul på Eikrems viktige rolle i laget: “For meg er han en unik spiller i forhold til det å forstå spillet tidlig, altså han ser fotball tre-fire trekk frem i tid.” Videre omtalte han Eikrem som den desidert beste spilleren i Norge når det gjelder å bryte opp motstandernes forsvar og skape sjanser.

Vi ser frem til morgendagens start på årets Europaeventyr, og vi håper å se så mange som mulig av dere på tribunen!