Bilde av Daniel Berg Hestad (venstre) og Makhtar Thioune (høyre) som feirer seriegull i 2011.

Kamp mot Kreft

Tirsdag i jazzuka møttes MFK Champions og MFK Legends til en spektakulær veldedighetskamp til inntekt for Kamp mot Kreft på Aker Stadion! Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

MFK Champions: Heltene fra 1999

25 år etter at Molde Fotballklubb skrev historie i Champions League, er heltene fra 1999-sesongen tilbake på banen.

MFK Champions stiller med følgende: Morten Bakke, Trond Strande, Petter Christian Singsaas, Knut Anders Fostervold, Thomas Mork, Daniel Berg Hestad, Karl Oskar Fjørtoft, Svein Tore Brandshaug, Stian Ohr, André Schei Lindbæk, Ståle Rønningen, Bernt Hulsker, Dennis Schiller, Ole Bjørn Sundgot, Vegard Forren, Mattias Moström.

Støtteapparatet består av Erik Brakstad, Reidar Vågnes, Paul Gabor, Leif Arne Lystad, Tore Monsen, Tor Gunnar Hagbø, Arild Foldal og Toralf Tungehaug.

Selv om laget har måttet klare seg uten Magne Hoseth, som er opptatt med Conference League-kvalifisering, og flere andre på grunn av ferie og skader, stiller MFK Champions sterkt.

MFK Legends: Legendelaget fra flere generasjoner

Motstanderne, MFK Legends, består av spillere fra flere generasjoner av MFK-historien. Bare dagen før kampstart meldte Mattias Moström og Vegard Forren overgang fra MFK Legends til MFK Champions.

MFK Legends stiller med følgende: Knut Lillebakk, Marcus Andreasson, Knut Olav Rindarøy, Pål Erik Ulvestad, John Andreas Husøy, Peter Berg Hestad, Christian Gauseth, Makhtar Thioune, Madiou Konate, Kai Røberg, Øyvind Hoås, Aksel Berget Skjølsvik, Ronald Wenaas, Morten Kristiansen, Bjarte Skuseth, Ole Jakob Strandhagen, Stig Arild Råket, Øyvind Gjerde, Ulrich Møller, Jan Berg.

Støtteapparatet består av Åge Hareide, Odd Berg, Jan Fuglset og Are Lervik.

Støtt Kreftsaken

Selv om inngangen er gratis, oppfordres alle til å støtte innsamlingsaksjonen gjennom Vipps (833473). Alle bidrag går uavkortet til kreftbehandling ved det nye sykehuset på Hjelset. Det arrangeres også et sommerlotteri med fantastiske premier, inkludert VIP-billetter til Europa League-kvaliken mot Silkeborg.

Kvelden byr på mer enn bare fotball. Knut Marius Djupvik, kjent fra The Voice og Stjernekamp, vil bidrar med musikalske innslag. Restauranten på stadion åpner klokken 16:00, og det blir kiosksalg og pizzavogn fra Pizzabakeren.

Sending av kampen

For de som ikke har anledning til å være på stadion, vil Romsdals Budstikke sende direkte fra klokken 17:00. Sendingen vil inkludere gjester i studio, musikalske opptredener og selvfølgelig legendekampen.

Møt opp på Aker Stadion i dag og støtt kampen mot kreft!

Sjekk ut Kamp mot kreft - Molde på Facebook for mer informasjon