Drømmeåpning på Europa-sesongen!

Lagene gikk målløst til pause, men i kveldens andre omgang løsnet det virkelig for de blåhvite! Foto: Svein Ove Ekornesvåg

Fattig første omgang

Det var tydelig hvem som skulle ha tak på det første oppgjøret i Conference League på Aker Stadion. Molde dominerte. Til tross for dominans kom ikke første mulighet før vi var passert 6 spilte minutter. Mathias Fjørtoft Løvik tilbake i startoppstillingen, la inn et bra innlegg mot Ola Brynhildsen, men sistnevnte klarte ikke å sette ballen mellom stengene.

Til tross for dominans, var det ikke massevis av sjanser fra start. 20 minutter passert i det Markus Kaasa skaffet hjemmelaget corner. Corneren med utoverskru fra kapteinen, og øverst var Isak Helstad Amundsen som headet like utenfor mål.

Fem minutter senere kom omgangens største mulighet hittil! Emil Breivik lobbet Brynhildsen gjennom alene med keeper. Spissen kopierte Breivik i det han lobbet ballen over keeper, men en Larne-forsvarer reddet på strek.

Drømmeåpning signert Wolff

Fem minutter ut i kveldens andre omgang skulle det endelig lyktes for de blåhvite! Innbytter Kristian Eriksen løp langs høyreflanken. Evighetsmaskinen la inn knallhardt mot Magnus Wolff Eikrem som banket inn ledelsen! 1-0!

Magnus Wolff Eikrem feirer kampens første scoring! .Foto: Svein Ove Ekornesvåg / NTB

67 spilte minutter så kom nok en sjanse fra hjemmelaget. Stenevik aktiv langs høyresiden nok en gang. Nesten helt med målet langs dødlinjen i det han la inn. Innlegget går innom en Larne-forsvarer som gjorde at innlegget fikk en stor bue. På motsatt side fikk Mathias Fjørtoft Løvik akkurat avsluttet, endte med corner.

Ola, igjen

Siden ankomsten til Rosenes by har Ola Brynhildsen scoret i hver kamp. Denne skulle fortsette, også i denne kampen! Larne slår en svak pasning i bakre rekke, og Mads Enggård snappet ballen. Dansken så tidlig Brynhildsen i det han spilte han gjennom. Spissen fintet først en forsvarer, deretter plasserte ballen i høyre hjørne. 2-0!

Innholdsrik innspurt

Molde pushet på med sjanser. Med to minutter igjen av ordinær tid kombinerte innbytterne. Eirik Hestad spilte Frederik Ihler fint opp. Spissen fyrte til fra skrå vinkel. Resultatet var stang ut. Nesten for dansken!

Vi var passert 90. Amundsen på vei oppover med ballen i full fart. Underveis sparkes han stygt ned av Larnes Conor McKendry. Dommer var ikke i tvil og viste det røde. Larne må spille med en mann mindre de siste minuttene.

Det siste som skjedde, var til glede for både Ihler og publikum! Mye klabb og babb i feltet med Mats Møller Dæhli og Hestad i forkant. Ballen endte opp hos Ihler som fyrte til, i mål! 3-0!

Kampfakta

Molde - Larne (0-0) 3-0