Dette er Silkeborg

Europa-eventyret nærmer seg! Bli bedre kjent med Moldes motstander, danske Silkeborg IF.

Torsdag 25. juli kl.19:00 spilles første kvalifiseringskamp til Europa League hjemme mot Silkeborg IF. Returoppgjøret spilles i Silkeborg, torsdag 1. august.

Silkeborg ligger i regionen Midtjylland. Byen er omgitt av skogkledde bakker, og elven Gudenåen. Silkeborg IF spiller hjemmekampene sine på JYSK Park.

Møtet med Silkeborg blir mer spesielt for noen, blant annet forsvarskjempen Anders Hagelskjær. Den høyreiste stopperen tilbragte tre år i Silkeborg og spilte nærmere 70 kamper for danskene.

På det danske "holdet" finner vi også en nordmann. Robin Østrøm har blitt en viktig brikke for hovedtrener Kent Nielsen. Vi finner også to tidligere Eliteserie-spillere på Silkeborg. Forrige uke signerte tidligere Sarpsborg 08-kaptein Jeppe Andersen for danskene, i tillegg til tidligere HamKam-spiller Jens Gammelby.

Til daglig spiller Silkeborg IF i Superligaen, hvor de forrige sesong endte på sjetteplass. Rødtrøyene spilte sin første kamp for sesongen forrige helg, og vant 1-0 over Sønderjyske. Klubben vant sitt eneste seriemesterskap i 1994 under ledelse av tidligere Molde-trener, Bo "Bosse" Johansson. I 2022 deltok Silkeborg IF i UEFA Conference League.

Vi ønsker Silkeborg hjertelig velkommen til Rosenes by!

Publisert: 22.07.2024, oppdatert: 01.08.2024
Skrevet av: Molde Fotballklubb