Dette er Qarabag!

Tiden tikker ned mot høstens første kamp i Europaligaen!

Torsdag 21. september 18.45 i Aserbajdsjan sparkes 1. runde i gruppespillet i gang! I motsatt banehalvdel venter regjerende mestere i den Aserbajdsjan toppserie, Qarabag. Kampen tar plass på Tofiq Bahramov Stadion.

Qarabag er ikke et helt ukjent blad for de blåhvite. Tilbake i 2020-sesongen møttes lagene i siste kvalifiseringsrunde til Champions League, og da ble tidligere sisteskanse Andreas Linde helten etter straffedrama.

NTB_z4vW8jBEMiw.jpg
Molde feirer seieren mot Qarabag på Kypros! (AP Photo/Petros Karadjias)

Laget fra Aserbajdsjan har flere deltakelser i Europa League, og går inn i sin sesong nummer 14 i turneringen. Senest 2022/23-sesongen spilte Qarabag i Europa League, og havnet i gruppe med Freiburg, Nantes og Olympiakos. De svartkledde havnet ett poeng bak Nantes, og gikk avanserte til Conference League etter en tredjeplass i gruppespillet.

Til tross for at Qarabag har vunnet hjemlig serie hvert år siden 2013/14-sesongen, ligger klubben for øyeblikket på en andreplass etter seks spilte kamper.

Vi gleder oss til kamp og ønsker alle med blåhvite hjerter lykke til på torsdag. Kom igjen Molde!