- Det er en spennende mulighet!
Jonas Sande Ingebretsen (19) er ansatt som ny kommunikasjons- og SoMe-ansvarlig.
Molde-gutten har en svært god følelse for valget av Molde Fotballklubb.
- Jeg gleder meg veldig! Det er en spennende mulighet hvor jeg får vist hva jeg kan. Sosiale medier og kommunikasjon er jo en viktig del av en fotballklubb, men det har blitt enda viktigere nå som situasjonen i landet er som den er. Vi har nok av innhold og spennende historier som skal formidles, så det ser jeg frem til, sier Jonas Ingebretsen med et smil om munnen.
Fra fotball til YouTube
- Den store drømmen var jo kanskje å bli fotballspiller. Jeg spilte for SK Træff frem til i fjor, da vi fullførte sesongen med kretsmesterskap. Etter hvert innså jeg at jeg hadde et mye større potensiale i en annen retning, så jeg gir meg på topp, konkluderer Ingebretsen.
Moldenseren har nemlig mye erfaring fra sosiale medier allerede. Som 18-åring nådde han hele 20 000 abonnenter på YouTube, under navnet "JZande". I tillegg til dette har han nesten 5 millioner avspillinger totalt.
- Det er ganske sykt å tenke på ja. Jeg har jo drevet med dette som en hobby de siste fem årene, så det er morsomt å se at så mange har likt innholdet, smiler Jonas Ingebretsen.
Positiv til ansettelsen
- Vi har et utømmelig behov for å kommunisere ut til våre følgere. Derfor er fantastisk å kunne ha en egen person som bidrar til at det kommer ut mye positivt stoff om Molde Fotballklubb. Dette ser vi blir viktigere og viktigere i den tiden vi lever i nå. Jeg er jo en fossil når det kommer til sosiale medier, og hvem er bedre enn en som er 19/20 år til å formidle det vi står for som klubb? Derfor gleder vi oss til å ha med Jonas på laget, sier markedsdirektør Oddvar Talset.
Jonas Ingebretsen har allerede jobbet litt i MFK, men det har vært mest på kampdager. Nå er unggutten klar til å bidra for fullt!