– Vi må ut og spille Moldefotball

Etter en velfortjent pause er vi tilbake i aksjon, klare til å ta imot Sandefjord på Aker Stadion. Med friske bein og oppladede batterier ser Erling og hans mannskap frem til å fortsette jakten på viktige poeng i Eliteserien.

Klare til kamp

Landslagspausen har gitt spillerne muligheten til å restituere, og Erling Moe er fornøyd med hvordan laget har respondert på denne pausen: “Kan ikke si annet enn at det er godt å få noen pustepauser,” sier han med et smil, før han legger til at det er viktig å være mentalt og fysisk forberedt: “Det er en gjeng som har trent bra den siste uka, og de er klare til å spille Moldefotball.”

For Erling handler det om å bygge videre på det som fungerer, spesielt i den fremoverrettede spillestilen som kjennetegner Molde: “Vi må være dyktige med ballen, true rom, og være fremoverrettet i bevegelser og pasninger.”

Kjøp billetter til kampen her

Status på troppen

Troppen er relativt skadefri, med unntak av noen fravær. Martin Linnes er ute bekrefter Erling, før han legger til at kampen kommer litt for tidlig for Hagelskjær. Ellers poengterer han at både Veton og Gulbrandsen skal få tid til å rehabilitere, og at de ikke er tilgjengelige før neste landslagspause.

Med andre ord stiller vi med et slagkraftig mannskap klare til en spennende høst!

Dominert på hjemmebane

Vi har hatt et solid tak på lørdagens gjester de siste årene, med tre seire på de siste fem møtene. Det siste oppgjøret på Jotun Arena tidligere denne sesongen endte imidlertid med et 3-1-tap, Sandefjords eneste seier mot oss i denne perioden. På Aker Stadion har vi vært suverene, med en overbevisende 5-0 seier i det forrige oppgjøret, og tre strake hjemmeseire mot Sandefjord.

Lad opp til kampen med høydepunkter fra fjorårets seier på Aker Stadion

Vi gleder oss til å se gutta i aksjon igjen, og vi håper at dere kommer på stadion for å løfte laget til tre nye poeng! Heia Molde!