Vilde Aasprang til Oslo

Stopperbautaen reiser videre

Vilde Aasprang har vært en sentral spiller hos Molde kvinner over flere sesonger og har bidratt sterkt til klubben og lagets gode utvikling. Totalt har hun spilt 67 kamper i 2 divisjon og scoret hele 22 mål, noe som gir et snitt på 0,33 – imponerende tall for en midtstopper!

Etter sommeren begynte Vilde på et krevende studie ved universitet i Oslo og har i perioden frem til nå kombinert dette med fotballspill her i Molde. Vilde gav uttrykk før sommeren at hun ønsket å flytte til Oslo på fulltid og etter at opprykket ble sikret for MFK har klubben valgt å etterfølge Vilde sitt ønske.

Om sin tid i Molde sier Vilde følgende:

• Tiden min i Molde har vært fylt med oppturer og nedturer som har blitt grunnlaget for den spilleren jeg er idag. Tusen takk til alle med et blå-hvitt hjerte for all støtte, og særlig spillere, trenere og støtteapparat som har gått fra lagspillere til en familie som vil jeg tar med meg videre i min karriere💙

Her fra cupseieren over Kolbotn!
  • Vilde har vært et svært viktig spiller for oss og vi er takknemlige for tiden vi har hatt henne her i Molde. Vi ønsker henne lykke til med studier og liv i Oslo, sier leder for kvinnefotball Erlend Holmlund.