REKORD MOT RBK

God matching mot RBK! (Foto: Jon Forberg)

Gårsdagens kamp mot RBK ble en flott anledning foran hele 1258 tilskuere! Dette la grunnlaget for en fantastisk ramme rundt kampen og vi ønsker å rette en stor takk til alle som kom på kamp!

Fra start går vi ut og henger bra med i banespillet mot Toppserielaget Rosenborg og evner også å spille vårt eget spill. Etter 22 minutter får Rosenborg slått et innlegg fra vår høyreside og en heading daler ned og treffer tverrliggeren, på returen er Andreassen først og får satt den i mål. 0-2 kommer også etter et innlegg der Emilie Nautnes kommer seg fri på bakerste stolpe og headet ballen sikkert i mål. I denne perioden skaper vi flere gode sjanser og har blant annet et skudd i stolpen ved Hilde Bjåstad, og andre muligheter som med litt marginer kunne gått i mål. Etter 82 minutter får RBK et straffespark som sikkert ekspederes i mål av Camilla Linberg, før Rebecka Holum fastsetter resultatet til 0-4.

Totalt sett en godt gjennomført kamp der vi med litt marginer kunne vært enda nærmere, men vi tar med oss erfaringen i banken og følelsen av at vi er på vei mot noe! Nå reiser spillerne på ferie før vi starter opp igjen 21/07 for siste innspurt av sesongen.

Molde - RBK-R5_Q7273.jpg
I aksjon!

Kampfakta:

Molde FK - Rosenborg BK 0-4 (0-1)

Tilskuere: 1258

Mål:

0-1: Cesilie Andreassen, 29 min

0-2: Emilie Nautnes, 49 min

0-3: Camilla Linberg, 82 min str.

0-4: Rebecka Holum, 90 min

Moldes lagoppstilling

Klara Thorsrud Sporsheim – Hilde Bjåstad, Vilde Pommeresche Aasprang, Laura Guldbjerg Pedersen, Mari Hoås – Ebba Wieder (Helena Nygård fra 46.), Andrine Schøn Outzen – Mia Settemsdal (Andrine Olsen Endestad fra 79.), Sanna Andersen Mahle, Ida Heggem Warvik (Marie Rekdal Johannsdottir fra 79.) – Anniken Haagenrud (Eivor Ulvund fra 62.).