Storseier over Lillestrøm

De blåhvite viste muskler i det som endte med storseier på Aker Stadion.

Endelig skulle det spilles Eliteserien igjen på Aker Stadion! På motsatt banehalvdel ventet de gulkledde fra Lillestrøm. Det var de blåhvite som virkelig tok tak i kampen fra start. Til tross for mye nesten, var det ingen store muligheter de første minuttene.

Publikum hadde satt stemningen og ventet virkelig på åpningsmålet. Etter 12 minutter satt den endelig for Molde! Bortelaget trilte ball, men det høye presset til Molde gjorde at kaptein Magnus Wolff Eikrem fikk snappet opp ballen. Wolff Eikrem spilte ballen videre til Kristian Eriksen som fyrte til på direkten, ned i hjørnet og i mål! 1-0 til Molde!

Molde var påskrudde og skulle score flere mål i kampens første omgang! Etter litt klabb og babb i feltet etter corner, headet Ruben Gabrielsen ut. Martin Linnes med først et touch i det han på andre klinte til på helvolley. Skuddet endte i stolpen, deretter i ryggen til keeper Hedenstad Christiansen og i mål! 2-0!

NTB_tO3T4mxyDLY.jpg
Martin Linnes feirer 2-0 under eliteseriekampen i fotball mellom Molde og Lillestrøm på Aker Stadion. Foto: Marius Simensen / NTB

Hjemmelaget fikk flere muligheter til å score kampens tredje. Halvtimen var passert i det Eriksen fyrte til fra kort avstand, men keeper stoppet avslutningen. På returen var Markus Kaasa, men også det andre forsøket endte uten uttelling.

Kampens andre omgang var derimot ikke like innholdsrik som første. Vi nærmet oss 70 spilte minutter i det Moldes første gode mulighet kom. Sondre Granaas sendte ballen gjennom til Martin Linnes som løp langs høyreflanken. Høyrebacken tok med seg ballen innover i det han la ballen over til motsatt back. Mathias Fjørtoft Løvik avsluttet på første touch med høyreslegga, ned i høyre hjørne. Mål! 3-0!

Det tikket mot sluttsignal, men innbytter Granaas hadde en siste mulighet i seg. Fra 20 meters hold fyrte unggutten til. Keeper i full strekk fikk slått ballen ut til corner. Det var også det siste som skjedde i kampen som endte med tre poeng til Molde!

Kampfakta

Molde - Lillestrøm (2-0) 3-0
Eliteserien, Runde 13
Aker Stadion, Molde