Poengdeling på Ekeberg

Brynhildsen svarte like etter hjemmelaget scoret i det som endte med poengdeling. Foto: Cornelius Poppe / NTB

Målløse i første omgang

Mandagens oppgjør på Ekeberg hadde ikke samme intensitet fra start som de to forrige rundene. Verken KFUM Oslo eller Molde klarte å få helt grep om kampen. Til tross for dette var det hjemmelaget som skapte kampens første mulighet. 10 minutter var passert da Nunez fyrte av et skudd fra lang distanse.

Etter 27 minutter spilte KFUM Oslo seg frem til omgangens største mulighet så langt. Haltvik snappet ballen i en god posisjon da han spilte vegg med Njie. Førende med ballen i beina la Haltvik inn mot Nouri, men Kristoffer Haugen nådde ballen akkurat før Nouri.

Gode tendenser

Starten på andre omgang liknet på den første. Etter 10 minutter var det Molde som fikk en stor mulighet. Magnus Wolff Eikrem slo en strålende pasning til motsatt back, Kristoffer Haugen. Backen la inn til Ola Brynhildsen, men Njie var først på ballen. Det endte med corner til Molde.

Timen var passert da Eikrem slo inn en farlig corner. Først på ballen var Kristian Eriksen, som stusset den bakover, like utenfor mål! Like bak var også innbytter Casper Øyvann, som nesten kunne sende de blåhvite i ledelsen på åpent mål.

Dramatisk minutt

Ut av ingenting kom plutselig scoringen for KFUM Oslo. Svindland langs dødlinjen la inn uten store farligheter for Molde. Ved innlegget oppstod det en misforståelse mellom Posiadala og Øyvann, noe som førte til at ballen endte bakerst hos Nouri, som banket inn ledelsen for hjemmelaget.

Molde svarte minuttet etter! Øyvann spilte opp til Kaasa, som sendte ballen videre til Brynhildsen. På mesterlig vis la spissen ballen opp til seg selv og avsluttet på andre touch. 1-1!

Molde-dominans i sluttminuttene

Kampen var snudd, og bortelaget jaktet tre poeng. Eikrem slo en corner med utoverskru. Øverst på innlegget var Valdemar Lund, som headet ned mot høyre hjørne, men en god redning hindret scoring. Til tross for flere gode muligheter i sluttminuttene for de blåhvite, endte kampen med poengdeling på KFUM Arena.

Kampfakta

KFUM Oslo - Molde (0-0) 1-1