Erling Moe og Magnus Wolff Eikrem hedret for strålende september

Molde Fotballklubb har all grunn til å juble over prestasjonene til både trener Erling Moe og kaptein Magnus Wolff Eikrem, som nylig ble kåret til henholdsvis månedens trener og månedens spiller for september i Eliteserien.

Før dagens trening på Aker Stadion var styreleder Odd Ivar Moen og daglig leder Øystein Neerland innom garderoben. Der ble Erling Moe og Magnus Wolff Eikrem overrasket med overrekkelse av hver sin prisen, henholdsvis månedens trener og månedens spiller i Eliteserien for september.

Begge var raskt ute med å rette en stor takk til resten av spillergruppen og støtteapparatet som har stått sammen om de fantastiske prestasjonene den siste måneden.

Juryens begrunnelse er som følger:

Månedens trener for september – Erling Moe

Han har «stått i det» over en lengre periode og levert periodevis glitrende fotball med 6-1 seier hjemme mot Fredrikstad som et høydepunkt. Molde har spilt veldig god offensiv fotball og de har scoret totalt 17 mål i september. En jury bestående av TV 2 og Norsk Toppfotball kårer Erling Moe til Altibox månedens trener for september.

Månedens spiller for september – Magnus Wolff Eikrem

Han er et fyrverkeri av en spiller som viser nok en gang hvorfor han er så viktig for dette Molde-laget. Han har levert bra med målpoeng i perioden, men gjør også sine medspillere bedre kun ved sin tilstedeværelse. Han er en fantastisk tilrettelegger og avslutter. En jury bestående av TV 2 og Norsk Toppfotball kårer Magnus Wolff Eikrem til Norsk Tippings månedens spiller for september.

Og som Magnus sa selv; nå gleder vi oss til søndagens cupkamp mot Lillestrøm!